Canal Digital og Discovery Networks er enige.

  01.02.16

 

Torsdag 11.02.16 ble Canal Digital og Discovery Networks enige om en ny distribusjonsavtale. Det betyr at resten av kanalene nå er tilbake og tilgjengelig for Modum Kabel-TVs kunder.

Torsdag 04.02.16: I tillegg til TVNorge og FEM som ble tilgjengelig på tirsdag, er nå også MAX, TLC, Discovery Channel, Animal Planet og Eurosport tilbake og tilgjengelig for Modum Kabel-TVs kunder!

Tirsdag 02.02.16 er TVNorge tilbake og tilgjenglig for Modum Kabel-TVs kunder, til tross for at det fremdeles pågår forhandlinger mellom Canal Digital og Discovery Networks. TVNorge ser du på samme kanalplass som tidligere.

Tirsdag 02.02.16 er også FEM tilbake og tilgjenglig for Modum Kabel-TVs kunder. FEM ser du på samme kanalplass som tidligere.

 

01.02.16 - Det er brudd i forhandlingene mellom Canal Digital og Discovery Networks. Bruddet betyr at vi ikke lenger har lov til å distribuere deres TV-kanaler som blant annet omfatter TVNorge, MAX, FEM og Eurosport.

Canal Digital forhandler jevnlig nye avtaler med alle TV-kanaler, det gjør de til stadighet for å sikre at du som kunde skal få et best mulig TV- og underholdningstilbud til en best mulig pris. Canal Digital sier at forhandlingene er tøffe og legger samtidig til at "det som ikke er normalt er når de som eier TV-kanalene (Discovery Networks), truer med svarte skjermer når de ikke får gjennom sine krav". Det har Canal Digital nå opplevd med Discovery Networks og de har dessverre gjennomført trusselen. Nå sitter 2,5 millioner nordiske husstander med svarte skjermer på alle Discovery sine tv-kanaler. Men forhandlingene mellom partene fortsetter!

Discovery Networks har den siste tiden kjøpt sportsrettigheter til flere milliarder kroner. De krever betydelige prisøkninger på flere hundre millioner kroner for at Canal Digital skal kunne tilby deres TV-kanaler. Canal Digital opplever dette som urimelige krav og det ville påført deg som kunde urimelige prisøkninger. 

Discovery Networks har vært gjennom lignende forhandlinger med TV-distributørene TeliaSonera og Boxer i Sverige, som resulterte i at kanalene deres var borte fra skjermene i en ukes tid. Nå ser vi dessverre at dette også rammer Canal Digital og deres samarbeidspartnere (også Modum Kabel-TV).